شناسهٔ خبر: 175722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحقق ۵۸ درصدی عملکرد نهضت ملی مسکن در کردستان

الیاسی مدیرکل‌راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: سهم استان کردستان در بحث مسکن ملی ۳۶ هزارو ۷۸۱ واحد بود که در مجموع ۲۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر در استان ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، جهانگیر الیاسی با بیان اینکه از مجموع ثبت‌نامی‌های نهضت ملی در کردستان ۲۷هزار و ۱۲۶متقاضی تایید اولیه و ۶۴ هزار و ۱۳متقاضی تایید نهایی شدند، گفت: تاکنون زمین ۲۷ هزار نفر تامین شده که از این میزان ۱۹ هزار و ۸۶۸ نفر تخصیص پروژه شده و در مجموع ۵۸ درصد از برنامه عملکردی ما در استان محقق شده است.

وی یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که وجود دارد و بر روند ساخت مسکن ملی در استان می‌تواند تأثیرگذار باشد مطالبات پیمانکاران در حوزه آماده‌سازی بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه مسکن ملی در استان را اولویت بندی سایت‌های نهضت ملی جهت اجرای خدمات زیربنایی اعلام کرد و گفت: در این راستا هزار میلیارد ریال برای خدمات حوزه آب و برق واحدهای مسکن ملی اختصاص یافت. وی جذب قیر رایگان از محل سهمیه سازمان ملی زمین و مسکن و تعیین تکلیف پروژه ستاد اجرایی فرمان امام را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسکن ملی اعلام کرد.